Hugo, podążając przez cmentarz za Georgesem, nie zostawia śladów na śniegu.
Gdy Hugo i Isabelle rozmawiają na ulicy przed domem Georgesa, trzęsą się, a wokół pada śnieg. Mimo to nie widać obłoków pary powstających z ich oddechów.
Gdy Georges oznajmia, że Hugo musi dla niego pracować, widoczna na bliższym planie lalka zmienia swoje położenie pomiędzy ujęciami.
Po tym jak Hugo uderzył Labisse i ten upuścił książki, ich położenie na podłodze zmienia się pomiędzy kolejnymi ujęciami.
Po tym jak Frick przyprowadza psa i Hugo patrzy się na inspektora, można dostrzec, że bagażowy przechodzi dwukrotnie w tą samą stronę.
W latach 1925 - 1934 wieża Eiffla posiadała podświetlane znaki Citroëna na trzech z czterech boków. Chociaż akcja filmu dzieje się w 1931 roku, tych neonów brakuje na symbolu Paryża.
Kiedy Hugo i Isabelle oglądają film "Jeszcze wyżej", w tle można usłyszeć ścieżkę dźwiękową stworzoną do niego w 1990 roku.
Stary dworzec Montparnasse, gdzie toczy się akcja filmu, nie posiadał wieży zegarowej.
Kiedy Hugo podczas snu znajduje klucz na torach, jest on częściowo zakopany pośród kamieni. W następnym ujęciu klucz znajduje się na drewnianej desce łączącej szyny.
Gdy Georges Méliès konfiskuje notatnik Hugo, jest on przewiązany gumką. Pojawia się ona i znika pomiędzy ujęciami.
W scenie otwierającej film, pary tańczą przed ogłoszeniami reklamowymi restauracji. Na jednej z nich "Plats du jour" (Oferta dnia) widnieje "Boeuf bourgignon", jednak ostatni wyraz powinien brzmieć "bourguignon".
Gdy Isabella po raz pierwszy wręcza Hugo klucz, automat nie posiada w dłoni pióra. Pojawia się ono w następnym ujęciu, chociaż nie umieściło jej żadne z dwójki bohaterów.
Zanim automat zabiera się do rysowania, zanurza najpierw pióro w kałamarzu. Jednak w następnym ujęciu można zauważyć, że końcówka pióra jest sucha, a pod nią umieszczono czarny ołówek.
Wieża Eiffla była i jest nadal najwyższą budowlą w Paryżu. Mimo to, gdy Hugo i Isabelle są na szczycie dworcowej wieży zegarowej, wygląda jakby obie wieże były identycznej wysokości.
Gdy Hugo zabiera beret Isabelle, jej włosy są w rozczochrane. W następnym ujęciu powracają do pierwotnego stanu.
Film kręcono w Londynie, Iver Heath, Shepperton, Longcross, Peterborough (Anglia, Wielka Brytania) oraz w Paryżu (Francja).
Martin Scorsese reżyserował sekwencje w technologii 3D używając specjalnych trójwymiarowych soczewek nałożonych na jego okulary.
Otwierająca film sekwencja kończąca się ujęciem stacji kolejowej była tworzona przez około rok.